Ne viskas, kas geriausia, randasi sostinėje. Nesuprantu, kodėl keliaudama kažkaip ypatingai vainikuoju šalių sostines, nors kiekvieną kartą įsitikinu, jog tai netiesa.
panorama iš Šv.Elžbietos bažnyčios bokšto |
Ką gi, o šiaip rodos šis tinklalapis greitai taps kelionių blogu. Sakyčiau, visai gera alternatyva niūriems įrašams. Gaila, kad įgyjau keistą įprotį - kielonines nuotraukas tvarkyti ne ankščiau nei po mėnesio, todėl tinklalapį gaiviną vienas kitas įrašas kelių menesių intervale.
Kaip ten bebūtų, norėčiau aprašyti vienos iš paskutiniųjų kelionių įspūdžius. Jūsų dėmesiui- Vroclavas.
Pats velnias ant bėgių. Labiau subjektyvų pasakojimą norėčiau pradėti nuo pačios kelionės pradžios. Paklausius, su kuo jums asocijuojasi kelionės traukiniu, manau, kad dauguma pagalvotų apie ritmingai dundantį traukinį su sentimentaliais keleiviais, karšta arbata sovietinėse stiklinėse ir už lango abejingai besikeičiančiais kraštovaizdžiais. Nebent taip iki šiol keliones traukiniu prisiminiau aš. Deja, Lenkijos geležinkeliai, dar garsėjantys amžinu traukinių vėlavimu, perpildytais vagonais ir panašiais nesusipratimais, turėjo visai kitokių planų mūsų kelionei. Ne veltui Lenkijos traukinyse mums linki ne geros, o sėkmingos kelionės. Pasirodo net turint bilietą tikslo galima nepasiekti.
Lenkijos geležinkeliai, norėdami modernizuoti paslaugas, sukūrė elektroninius bilietus, tačiau pamiršo "atnaujinti" darbuotojus. Konduktoriais liko tie patys degtinę pirmajame vagone maukiantys 50+ dėdai. Žinoma, toks klasikinis konduktorius, dvokiantis cigarėčių dūmais, kelionės metu apsilankė ir mūsų kupė.
Apskritai bijau kontrolierių, konduktorių ir kitų bilietus tikrinančių darbuotojų. Pasirodo ne šiaip sau.
Aš, kaip normalus, šiuolaikiškas žmogus, bilietą nusipirkau internetu, o priede gavau saują nemalonumų.
"-Laba diena, bilietus prašom", sako jis, "-Laba diena, prašau"- sakau aš. Minutės tyla, nuotaikingas jo veidas ir geltoni dantys išsišiepė į mane: "Jūsų bilietas neatitinka sistemos duomenų". Ką po velnių tai turėtų reikšti? Po tuščių bandymų išsiaiškinti problemą, QR kodo nuskenuoti nesugebėjęs konduktorius, pažadėjęs sugrįžti patenkintas išėjo. Bendrakeliaiviai ramino, kad tokio tipo problemos visiškai išsiderinusioje bilietų sistemoje dažnai pasitaikydavo, tačiau prie manęs sėdėjusios merginos pasakojimas, kaip dėl tos pačios problemos ji liko naktį išlapinta Dievo užmirštoje vietoje, visai nedžiugino. Konduktoriui grįžus prasidėjo antras raundas kovoje dėl teisingumo. Šį kartą turėjome bendrakeleivių palaikymą, tačiau mobiliajame parodytas apmokėjimo patvirtinimas ir bilietas jo neįtikino. "Raudona lemputė, jūsų bilietas negaliojantis". Konduktoriui atėjus trečią kartą visa drebėjau iš pykčio. Laimė bendrakeleiviai neištvėrę šito cirko čiupo jo elektroninį prietaisą ir rankiniu būdu įvedė bilieto numerį. Viskas veikia. Pasirodo bilietas nusiskenavo po pirmo karto, o raudona lemputė reiškė anktestesnį bilieto pažymėjimą. Be abejo, vistiek kalti likome mes.
Po tokių nesusipratimų kito konduktoriaus laukiau su siaubu. Girdint jam pasiekus mūsų vagoną ir tikrinant gretimoje kupė bilietus, širdis plakė kaip pašėlusi, o oras vėso ir pildėsi gąsdinančia tuštuma. "-Psichai", pagalvotų Haris ir paruoštų lazdelę patronusui, tačiau aš tokių galių neturėjau. Šešios valandos slinko kankinačiai ilgai, o kelionė atgal atrodė ne ką linksmiau.
Labas vakaras Vroclave, pasitiko mus neoninė iškaba. Pasiekėme tikslą - kontraversiškai vietinių vertinamą centrinę Vroclavo geležinkelio stotį. 2012 metais baigtas remontuoti pastas sukelia nevienareikšmiškas nuomones, tačiau jis mane sužavėjo originalia oranžine spalva, o skoningai išdekoruotas, šviesus ir erdvus vidus priminė mažą Paryžiaus Gare Montparnasse versiją . Tą, iš XX amžiaus pradžios.
Taip pat mane maloniai nustebino viešasis transportas. Visų pirmą - pigesni važiavimo bilietai nei Varšuvoje. Antra, tie patys geltoni komposteriai, kaip Vilniaus autobusuose!
A.Fredro visu gražumu |
Tumsko arba kitaip "Įsimylėjelių" tiltas |
Šv. Jono Krikštytojo katedra, miesto rotušė ir Vroclavo universiteto vartai |
Nykštukų medžioklė. Einant miesto gatvėmis vertėtų žiūrėti po kojomis, kad netyčia neužkliūti už nykšutko! Mieste jų yra apie 300 ir skaičius nuolat didėja. Šie mažyliai mieste atsirado dar Lenkijos Liaudies Republikoje, kai "Oranžinės Alternatyvos" aktyvistai piešdavo šiuos žmogeliukus ant komunistų užpaišytų antisocialistinių šūkių. Pirmieji piešti nykštukai pasirodė 1982m. Žlugus komunistams nykštukai kuriam laikui liko užmiršti. 2003m. nykštukas liko pripažintas miesto simboliu ir tada buvo pastatytas pirmas paminklas - nykštukų tėvas. Na, o tada prasidėjo tikra nykštukų invazija! Šiandien juos galima rasti beveik visur: prie banko, kino, zoologijos ir botaniko soduose, kavinių kiemeliuose, parkuose ir t.t. Vieni nykštukai yra labai žinomi, kiti mažiau, tačiau kiekvienas iš jų yra unikalus ir turi savo vardą. Važiuojant į Vroclavą vertėtų ne tik nusipirkti miesto, bet ir nykštukų žemėlapį, nes aš nykštuko muzikanto taip ir neradau.
Viduryje- nykštukų tėvas |
Kitą dieną lankemės Vroclavo zoologijos sode. Be abejo, net negalvojau lyginti jo su populiariausiu Europoje Berlyno zoologijos sodu, tačiau pukiai praleidome laiką. Buvo išties puikus oras ir malonus pasivaikščiojimas su vaikino šeima. Ar rekomenduočiau jame apsilankyti? Na, nieko ypatingo ten tikrai nebuvo, tačiau jeigu turėtumėte daug laisvo laiko, tai kodėl gi ne?
Zoologijos sodas |
Vroclavas - puikus miestas puikiam savaitgaliui. Manau, kad grįšių ten dar ne kartą, nes norėčiau pamatyti Japonišką sodą, aplankyti nacionalinį muziejų ir atrasti dar daugiau nykštukų!
Komentarų nėra